صنعت بیمه مجموعهای است که با محیط غیربیمهای خارج از صنعت بیمه در ارتباط و تعامل است؛ از جمله این محیط ها، محیط سیاسی، محیط اقتصادی و محیط اجتماعی-فرهنگی را میتوان نام برد. مفهوم مدیریت روابط متقابل بین صنعت بیمه و محیط اجتماعی-فرهنگی در این مقاله به عنوان مصداق فرهنگسازی در نظر گرفته شده است و مقصود از فرهنگسازی، پیشرفت نسبی بخشهایی از فرهنگ یک کشور است که در ارتباط با بیمه قرار میگیرند. ازآنجاییکه بیمه زمینه رشد و توسعه بیشتر را فراهم میکند، به لحاظ ماهیت و آثار خود مانع از عمیقشدن شکاف طبقاتی میشود و در نتیجه تنشها و التهابهای اجتماعی و سیاسی را کاهش میدهد. باتوجه به زمان طولانی لازم برای شکلگیری تحولات فرهنگی، استفاده از روشهای راهبردی برای فرهنگسازی توسعه بیمه الزامی است؛ زیرا سیاستهای پایهای مبتنیبر مطالعات نظاممندند و لذا تغییر در مدیریت که طی زمان طولانی اجتنابناپذیر است موجب تغییر در سیاستها نخواهد شد. ضرورت توجه به فرهنگ ملی کشور در بحث توسعه فرهنگ بیمه امری اجتنابناپذیر است که این کار از طریق محور قراردادن آموزش و پرورش امکانپذیر است و باید با شناخت نقاط قوت و ضعف فرهنگ ملی برای برنامهریزی در خصوص توسعه آن اقدام کرد.
تعداد مشاهده:
92
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.pdf
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 10
حجم فایل:911
کیلوبایت
قیمت:
رایگان
برای دانلود رایگان فایل روی لینک دانلود کلیک کنید.
دریافت فایل